Serie ''En egen räddnings häst'' del 3

På morgon i slottet stod fortfarande Blix. Han var trött och hungri!
Han hade bajs överallt i slottet och det luktade inte gott!
 
 
Och i valedale hade Lucy precis vaknat.
Han åt snabbt och åkte snabbt till steves gård!
Hon sprang och hämtade Blix i slottet och gav han snabbt mat och vatten och borstade och kratsade!
Lucy tog Steves sadel och rådsmanens tävlings schabrak utan att fråga.
För hon fick en ide vart hon skulle ha blix!!
 så hon red snabbt dit.
 
 
Hon red upp till sin pappa Mario vid opservatoriumet.
När hon kom dit sa hon:
- Hej pappa! jo visst får jag ha min häst Blix som jag fick av mamma hos dig? Ljög hon.
- Har du fått denna fina häst av din mor? Det kunde man aldrig trott. Sade han och skrattde.
- Mmm. Men han kan du väl ha i huset? Frågade hon.
- Ja det år väl bra! Sa han.
- Bra!! jag ska bara rida en sväng! hejdå! Ropade Lucy och red iväg.

Hon fick ångest av att hon ljög för sin pappa. Men det var ändå bra att gömma Blix där för han pratade aldrig med hennes mamma. För att de är skilda.
 
Lucy och Blix hoppade över de träden som låg på marken i Hollywoods.
 
När det började bli mörk red det till hennes pappa. Hon lämnade in blix i huset och sprang snabbt hem till Valedale eftersomd et låg väldigt nära.
 
 
Detta var del 3!
 
 
 
 


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback