Berättelsen om hur Fire föddes!

Ps min första berättelse1 och fula bilder!
 
 
ja det här var för typ 3 år sen!
då jag va vid jasper och skulle hälsa på!
jag skulle hämta vatten i sjön när jag kom dit såg jag hur ett sto låg där på sanden!
hon sag död ut men hon frustade flera gånger!
jag sprang smög mig fram sakta! hon kollade upp på mig men årkade inte! jag antar att hon skulle dricka och kom bort från flocken. hon andades mycket tungt!
jag gav henne vatten och ett äpple jag hade. senare fick jag lov att lämna henne!
När jag va ute i skogen så såg jag henne med sitt föl brevid sig!
Och efter bnågra månader såg jag dem i var runt ett skogen när hon är! och som vandliga föl i jorvik brukar det alltid först vilja lära sig gå! men fire va ovandlig han ville hoppa det är därför han heter Firejumper!
Och efter några månader såg jag dem i var i skogen. jag såg dem stå där och hade blivit runt 1 år gammal!
När de såg mig så gnäggade hon högt då kollade Fire på sin mamma sen på mig! Han gnäggade och rusade på mig! han hoppade och sprang runt!
jag åkte inte hem till mig jag stannade hos Jasper. varje morgon va jag hos dem gav mat och vatten!
En dag såg jag Firejumper helt själv......
Han var ledsen jag tog med han till jasper och han blev min!
 
 
 
 
 
en liten berättelse som kanske inte helt stämmer! men roligt att läsa kanske få den riktiga sen
en bild på oss!<3
 
 


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback